30 lipnja, 2022
Socijalne vještine
Socijalne vještine općenito možemo definirati kao ponašanja koja u datoj situaciji omogućuju dobar socijalni ishod (Gresham i Elliot, 1987). Kada govorimo o načinu usvajanja socijalnih vještina onda se taj proces odvija kroz trening socijalnih vještina.
Trening socijalnih vještina uključuje kombinaciju ponašajnih, kognitivnih i emocionalnih vještina korištenjem edukacijskih metoda (Goldstein i sur., 1993; prema Brendtro, Ness i Milburn, 1983).
Reahabilitacijski program Socijalne vještine u Centru za autizam Osijek:
- usredotočuje se na poticanje poželjnog ponašanja i gašenje nepoželjnog ponašanja;
- baziran je na strukturiranom učenju;
- osigurava mogućnost isprobavanja socijalnih vještina u različitim situacijama s ciljem generalizacije;
- koristi funkcionalnu procjenu ponašanja kako bi se identificirale specifične vještine pojedninca;
- jača socijalne vještine pojačavajući frekvenciju pojavljivanja određene vještine u određenoj situaciji u školskom okruženju kako bi se prirodno dogodila povezanost između upotrebe socijalne vještine i posljedice takvog ponašanja;
- uključuje roditelje, učitelje, terapeute i druge važne osobe iz djetetove okoline kako bi podržavali naučene vještine.
Usvojene socijalne vještine učenicima omogućuju:
- bolje razumijevanje socijalnih situacija,
- bolju prihvaćenost od strasna vršnjaka i okoline,
- bržu prilagodbu,
- višu razinu samopouzdanja,
- lakše rješavanje socijalnih problema.